lördag 4 februari 2017

En liten försmak


På tok för tidigt ute egentligen men det kändes så tomt på vår nya lilla pyttis-altan efter att jag röjt bort granris, kälkar och annat piff, så inne på blomsteraffären idag kunde jag inte motstå lite vårlökar. Sockertoppsgranen fick ryka och lämna plats för vita krokusar och en minipåsklilja som numera välkomnar utanför dörren. Tror inte de klarar kylan men det får se fint ut så länge det varar och ge en liten försmak om tiden som väntar. 


Vi har bara färdigställt en liten bit av altanen som kommer bli åtminstone två gånger så stor. Den ligger i anslutning till ytterdörren och vi insåg behovet av en välfungerande entré, trots att vi tänkt vänta med våra altanbyggen tills fasadrenoveringen var helt färdig. Men nu är det så roligt att åtminstone ha den här lilla biten. Två fasadsidor är ju klara, till skillnad mot de två som ännu får vårt hem att se ut som ett rivningsobjekt, vilket gör det så roligt att kunna piffa på "snyggsidorna" under tiden. "Rivningsobjektet" ska jag visa mer av, har påbörjat ett inlägg om vår fasadrenovering med lite före-bilder. Dels vill jag ju delge hur det går med alla våra renoveringar eftersom det är ett stort intresse samt dels väldigt aktuellt för oss, vi lever ju i detta just nu. Vill ju även visa det hårda arbetet som ligger till grund för att jag kan ta mina piffiga bilder.
  

Utöver blomsterinköp blev det både lite nya kläder och skor till hela lilla familjen som var på en liten shoppingtur idag, vi uträttade ärenden och lunchade och sen hemma igen hängde den sköna lördagskänslan kvar. Jag skrotade runt lite och pysslade med en kaffekopp i handen, Johan lagade mat samtidigt som Ebbis lekte och nu har vi myst ner oss i soffan.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar