måndag 1 januari 2018

Nytt år

Så nöjd med vårt firande igår. Jag och Idun hade nya klänningar båda två, jag hade nymålat guldglittrigt nagellack och smuttade på prosecco när jag dukade middagsbordet. Johan lagade jättegod mat och vi avslutade middagen med en jättegod crème brûlée. Vi byggde bilbana och umgicks mellan rätterna och Ebbe fick vara uppe sent och hann se lite raketer innan han nattades kanske vid 9 ungefär. Alldeles perfekt.


Jag kände mig så glad och pepp när jag vaknade imorse. Jag har inga uttalade nyårslöften men visst finns det en känsla av nystart. Jag vill bland annat utveckla mitt fotograferande och se till att hitta mer tid till bloggen. Är ju inte helt lätt alltid men dom korta stunderna jag får till nu ger mig så mycket glädje så jag tänker avsätta mer tid framöver. Och framförallt, våga mer.

Rensandet. En in - en ut, minst. Märker hur bra jag mår av det och inser att jag förändrats mycket det senaste året. Jag vill skapa strukturer för sånt vi saknat tidigare och mycket börjar falla på plats. Så, som sagt, inget nytt löfte men någonting vi vill satsa på. Johan sade tidigare att det ska bli "rensandets år". Idag har vi till exempel gått igenom våra filmer - kassvis! Rensat hälften till skänks, skönt. Jag har dessutom börjat så smått med Bullet journaling, för att planera, sortera och fokusera tankar och drömmar. Tänkte skriva lite mer ingående om det vid något annat tillfälle.

2018 blir nog ett trädgårdsår också. Jag längtar efter att bli jordig om händerna och att pyssla med fröer och planera trädgården. Vår tomt har en sån otrolig potential och både jag och Johan har stora drömmar. Vi har ägnat så mycket tid åt huset, och behöver (och vill!) göra det i år också, men lite extra kärlek och omsorg ska trädgården få. 

Och så det viktigaste av allt. Jag har förmånen att vara hemma med våra älskade barn sedan i våras. Med sommaren kom ju vår fantastiska Idun och kompletterade oss och Ebbe, som snart fyller tre år, blev storebror. Vår familj ska såklart få stå i fokus. Satt och tittade på bilder från när Ebbe var liten igår och inser att tiden springer iväg. Tiden tillsammans med barnen när dom är små i det stora hela är så otroligt kort att jag vill ta tillvara varenda sekund. 

Ser verkligen fram emot vad året kommer innebära. Tänker skriva "bjuda på", men det är just det jag funderar mycket över nu. Visst är det mycket vi inte kan förutse men samtidigt är det massor vi har förmågan att styra över själva - aktiva, bra val, inställning, prioriteringar och utmaningar. Allting börjar ju med en själv.

Nog med nyårstankar.
Kram, och gott nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar