lördag 10 mars 2018

Djupare rensning


Nya mål och insikter. Jag har rensat överflödiga och materiella saker ganska länge men nu har jag börjat rannsaka mig själv på ett djupare plan. Jag vill bara omge mig med och prioritera det som betyder någonting eller får hjärtat att klappa lite extra.

Tid- och energitjuvar som telefonen, att slösurfa efter inspiration på Pinterest en halvtimme mitt på dagen istället för att lägga den tiden på något projekt jag faktiskt vill göra. Att städa och plocka med föremål jag egentligen inte bryr mig om, som tar tid från något jag hellre vill ägna mig åt eller det viktigaste, min familj. Att behöva plocka undan för att kunna fotografera.

Jag längtar efter luft och enkelhet och vill plocka, städa och organisera för att jag tycker det är roligt, inte för att jag måste hålla efter obetydligheter. Jag tycker ju väldigt mycket om inredning också och vill hellre att våra favoritsaker ska "pop out" och inte försvinna i mängden. Allting jag tar i här hemma har jag börjat utvärdera. Jag gör inga fler ogenomtänkta köp heller. Planerade eller solklara blixtförälskelser, annars får det vara.

Apropå det så ska jag nog göra en liten beställning till barnens sovrum idag. Vi håller på att färdigställa dom nu och det ska bli så mysigt att få börja piffa. Hoppas på att vi får till lugna och avskalade rum men samtidigt väldigt mysiga såklart. Ska i alla fall beställa varsin liten knopplist, det har jag bestämt sedan länge.


Nu har Idun vaknat och Ebbe är leksugen så vi hörs senare.
Kram till er som tittar in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar